Jag köpte tre Tunze ORCA som kom hem idag. Tyvärr funkar de inte alls. Jag lyckades ansluta en till wifi men nu har den tappat kontakten med den. Jag har en 2.4/5GHz router och det verkar inte fungera alls. Jag förstår inte hur man fortfarande kan göra saker som inte funkar med sådana routrar 2025. De andra går inte att ens ansluta till för att försöka välja vilket wifi de ska koppla sig till.
Den ORCAn som jag faktiskt fick kontakt med roterar inte… det är ju liksom hela jävla poängen att den ska göra. Jag är lagom förbannad just nu kan man säga… Jag får väl kontakta supporten och se om de kan hjälpa till…
Uppdatering:
Anslutningen till den första orcan är riktigt instabil. Det här är inte nått jag har hadt problem med förut, Jebao pumparna kan vara svåra att få kontakt med första gången men när man väl lyckas så brukar det inte bli problem sen.
Hur som hellst så efter att den första försvunnit från nätet ett tag så dök den upp igen och när jag återanslöt så fick jag upp startkonfigurationsguiden (på tyska) första gången jag körde en så lyckades jag klicka mig ur eftersom jag nästan fick underkänt i tyska på gymnasiet. Efter det vägrade pumphelvetet att röra på sig. Ni körde jag i varje fall igenom den och nu funkar första pumpen (men inte den andra).
Nackdelen är att eftersom pumpen sitter på en arm som är skruvad i glaset så sänder den vibrationer som inte är väl dämpade in i glaset och framför allt in i min trähuv som fungerar som en resonanslåda. Så åbäket låter mycket mer än mina andra pumpar…
Av
Oscarhaglund, · Postat