Gå till innehåll
  1. Annonsörer informerar

1. 211

1. 7,2k

1. Arkiv Mitt akvarium

Äldre trådar om medlemmars egna akvarier. Nyare trådar kategoriseras under antalet liter. 

73,1k

1. Nybörjarhörnan

Här kan nybörjarakvaristen fråga och förvänta sig svar anpassade för nybörjare

86,7k

Sten, sand med mera...

10,1k

1. 506

Interna eller externa

13,7k

1. 22,3k

Ställ frågor av typen "Var kan jag köpa xxx?" här. Tipsa varandra om nyheter också!

7,1k

Elsäkerhet, Giftiga djur, Olyckstillbud etc

1,4k

Inga kommande evenemang hittades
  •  
  • Senaste inläggen

• Har gjort en tråd med förklaring till hur man kan ställa in och hur man ser aktiviteten på ex. artiklar. Frågor rörande detta tas vidare i den tråden då det inte hör hemma under Kemi & biologi underforum.   Det går förövrigt absolut att fortsatt kommentera artiklar och föra en diskussion även där, dock är forumsmodulen mer interaktiv för detta av förklarliga skäl. Dubbelpostningar av ämne och artikel med samma innehåll ber vi dock att man undviker, utan man kan exempelvis göra en sammanfattning eller dylikt av det man har kommit fram till under artiklar.      Mvh  Robin via föreningen Saltvattensguiden.se
    • På förekommande anledning vill vi förtydliga att man kan under "vad är nytt" se all aktivitet som skett sedan man senast var inne på guiden.    Vad är nytt går också att hitta genom att trycka på Aktivitet-vad är nytt på bland annat surfplatta och mobil.      Där kan man även filtrera utefter en rad olika värden för att få fram det man letar efter, ex. om det har hänt något i en artikel sedan man var inne senast.      Du kan även göra en "narrow search" för att gräva dig ännu djupare in på forumet.        Du kan även spara "ditt flöde" osv för att kunna se endast det du vill se när du går in igen.        Om du även vill se de senaste artiklarna kan du följa det i högerkolumnen på hemsidan (på mobil kommer detta genom att scrolla nedanför alla underforum)      
    • Ser riktigt fint ut! Kul att se! Skickat från min iPhone med Tapatalk
    • Eftersom min finaste (och dyraste) kejsare hoppade ur, så har jag även bestämt mig för att avskaffa min blue-face. detta då den noppar på koraller och mina acro ej har någon PE.   lite bilder från idag. hoppas @izfisk blir nöjd nu (han har tjatat!)  
    • Det vore min strategi plus en eller två långsprötade sjöborrar (de svarta) Tillsättning av nitrat i det här läget - utan rensning av alger på ett eller annat sätt kan förvärra algsituationen IMO - men å andra sidan - låga nitratvärden förvärrar läget för korallerna  så en kombination som i punkt 4 skulle vara mitt val.   MVH Lasse
  • Info angående Köp och sälj.

Från och med den 14 februari 2023 behöver man vara Stödjande medlem för att kunna annonsera på Saltvattensguidens Köp och sälj.

Utöver möjligheten att annonsera så får du även tillgång till fler artiklar, fler forumsdelar, quiz, Saltvattensbladet och andra saker som vi gör för er medlemmar som tack för ert bidrag. Framför allt hjälper ni till att bevara Saltvattensguiden och all samlad kunskap om vår hobby.

Mer info om hur du blir Stödjande medlem.

Mer info om beslutet.

• Berätta för en vän!

Tycker du om Saltvattensguiden? Berätta för en vän!
  • Skapa Ny...