Gå till innehåll
  1. Annonsörer informerar

1. 211

1. 7,2k

1. Arkiv Mitt akvarium

Äldre trådar om medlemmars egna akvarier. Nyare trådar kategoriseras under antalet liter. 

73,1k

1. Nybörjarhörnan

Här kan nybörjarakvaristen fråga och förvänta sig svar anpassade för nybörjare

86,6k

Sten, sand med mera...

10,1k

1. 506

Interna eller externa

13,7k

1. 22,3k

Ställ frågor av typen "Var kan jag köpa xxx?" här. Tipsa varandra om nyheter också!

7,1k

Elsäkerhet, Giftiga djur, Olyckstillbud etc

1,4k

Inga kommande evenemang hittades
  •  
  • Senaste inläggen

• Stockholms butikken tog hjem 2 uppsätningar av alt. 
    • Kan tipse om at Aquariatech tog hem 2 stk, en til mig såklart  så der fins 1 kvar.  100 stk ankom till DeJong natten till lördag, i dag kl 14:30 loggede Amir sig på DeJong och der fins bara 18 kvar. Gissar den er slutsolgt måndag.    Skal inte göra om samme mistag som med Alkatronic, jag fik vänte i typ 6 mdr på bach 2.    Kan bara gisse hur mycke job det har värat at ta fram disse maskiner, tror du skulla kunna ha tjänt grymt mycka mera om du hadde brugt tiden med at dela ut reklam... ha ha   Blir MYCKE akvarie i höst! 
    • Se på länken i 4K!   Alltid ett extra skimmer efter vattenbyte. Byter med ojämna mellanrum, alltid med Red Sea svart hink.    Inga dino (hade ju ett litet recidiv som vi säger inom medicinvärden). Kejsarna börjar färga ut. Rätt hårt belastat nu. INGA tillsatser (förutom Balling såklart).   Värden idag PO4: 0.018 mg/l NO3: 1.8 mg/l Ca: 445 mg/l Mg: 1490 mg/l KH: 8.6 dKH pH: Dygnsvarierar mellan 8.05-8.25 (kör ej med CO2 absorber)   Nytt icp-MS/OES  test snart för o se vad Fluor ligger, då jag ändå valt att prova detta (förmodligen inte en längre tid då jag inte har ngt problem just nu)   Jonas    
  • Info angående Köp och sälj.

Från och med den 14 februari 2023 behöver man vara Stödjande medlem för att kunna annonsera på Saltvattensguidens Köp och sälj.

Utöver möjligheten att annonsera så får du även tillgång till fler artiklar, fler forumsdelar, quiz, Saltvattensbladet och andra saker som vi gör för er medlemmar som tack för ert bidrag. Framför allt hjälper ni till att bevara Saltvattensguiden och all samlad kunskap om vår hobby.

Mer info om hur du blir Stödjande medlem.

Mer info om beslutet.

• Berätta för en vän!

Tycker du om Saltvattensguiden? Berätta för en vän!
  • Skapa Ny...